Telefonla sigorta vurgunu

Bankaların tüketici kredisi verirken zorunlu tuttuğu ‘hayat ya da ferdi kaza sigortası’ndan bıkan vatandaşın peşine şimdi de 0850’li hatlardan arayan şirketler düştü.   Son bir yıldır 850’li hatlardan ferdi...

Bankaların tüketici kredisi verirken zorunlu tuttuğu ‘hayat ya da ferdi kaza sigortası’ndan bıkan vatandaşın peşine şimdi de 0850’li hatlardan arayan şirketler düştü.

 

Son bir yıldır 850’li hatlardan ferdi kaza sigortası yapmak için arayan şirketler türemeye başladı. Bu tür şirketler bankalardan edindikleri listelerle önce kişileri arıyor. Vatandaş sigorta yapmayıkabul ettiğinde de işkence başlıyor.

 

MÜŞTERİYİ PİŞMAN EDİYORLAR

 

Şirket, ‘kümesteki müşteriyi’ telefonla sürekli arıyor. Yeni ürünlerini pazarlamak için yıldırma taktiği uyguluyor. Buna diğer sigorta şirketleri de katılıyor. Üstelik, telefonla anlatılan teminatlarla poliçedekiler birbirini tutmuyor. Bunu fark eden vatandaş, sigortadan vazgeçmek isterse 900 liraceza kesiliyor. 850’li numaralı bir şirketten sigorta yaptıran Mehmet Tereci, bu tür olayların son örneklerinden. Sıkıntısını Başbakanlık’a da ileten Tereci, “Şirketler, beni sürekli 850’li hatlardan arayarak, ferdi kaza sigortası için 299 lira ödemem gerektiğini söylüyor. Bunu ödemeyeceğimi ve sigortayı keseceğimi söylediğimde de bu kez 900 TL cayma parası istiyorlar. Her ay 10 kere arayıp adeta tehdit ediyorlar” diyor. Arayanların hepsinin aynı firma olmadığını söyleyen Tereci, “Psikolojim bozuldu” dedi.

 

LİSTEYİ BANKALAR VERİYOR

Sigorta acenteleri derneği TÜSİAR’ın kurucu Başkanı Neşe Demirağ da, buna benzer yöntemlerle vatandaşların dolandırıldığını söyledi. Bu tür 850’li numaraların güvenilir olmadığını belirten Demirağ, “Bu şirketlerin birçoğunun arkasında bankalar olabilir. Daha önce kendileri sigorta satıyordu. Şikâyetler ayyuka çıkınca devreye bunları soktular. Sigortası olan ya da hesabı olan kişilerin bilgilerini de bu şirketlere aktardılar” diye konuştu.

 

HAZİNE’YE ŞİKâYET GİTTİ

Demirağ, onayları olmadan poliçe gönderilen ya da poliçe gönderilmeden hesaplarından para çekilen binlerce insan olduğunu belirterek “Biz 4 yıldır Hazine’ye tüketici şikâyetlerini götürmekten yıldık. Bu sorun daha da büyüyecek” dedi. Sektörde cezaların caydırıcı olmadığını da vurgulayan Demirağ, şöyle konuştu: “Biz ihbar ediyoruz. Büyük bankalara bile ya ceza vermiyorlar ya da 20 bin TL gibi çerez parası kesiyorlar. Yani yaptırımlar yetersiz.”

 

Sabah

Kategoriler
Güncel
Yorum Yok

Yazıya Yorum Yapın

*

*

SON YAZILANLAR

  • Borç yapılandırmada süreyi kaçıranlara müjde!

    Maliye Bakanı Naci Ağbal, yeniden yapılandırma kapsamında  geçtiğimiz Kasım ve Aralık aylarında vergi ve SGK prim ödemelerini yapamayan ve  haklarını kaybedenlere ikinci bir şans getirdiklerini belirterek, haklarını  kaybedenlerin, ödemelerini...
  • Damga Vergisi Oranları 2017

    2017 Yılı Damga Vergisi Oranları açıklanmıştır. 2016 yılında uygulanan maktu vergi tutarları yeniden değerleme oranı dahil olmak üzere %7,5 oranında artırılmıştır. 2017 yılı Damga Vergisi Oranları 29931 Sayılı Resmî...
  • 2017 Yılı Yaşlı, Engelli Ve Engelli Yakını Aylık Rehberi

    Sosyal güvenlik sistemimizde prim almadan devlet tarafından muhtaç olan yaşlı, engelli ve engelliye bakan kişilere aylık bağlanmaktadır. Söz konusu aylıklara hak kazanmak için asgari ücret baz alınmak suretiyle muhtaçlık...
  • Sözleşme Süresinin Uzaması ve Damga Vergisi

    Konut ve çatılı iş yeri kira sözleşmeleri genellikle belirli bir süre için yapılırlar. Sözleşmelere de genellikle, süre bitiminden belli süre önce tarafların fesih bildiriminde bulunmadıkça sözleşmenin süresinin uzayacağına ilişkin...